12 Ocak 2013 Cumartesi

2012'de Öğren, 2013'de Uygula


Bu aralar durakta bekleyen biriymiş gibi hissediyorum kendimi. Ya da istasyon, gar artık ne denirse. 2013'ün bana getireceği treni bekliyorum. Ya da otobüsü. Gerçek tabirle, 2012'nin neler getirdiklerini ve götürdüklerini geçtim, 2013'ün bana getirecekleriyle yakından ilgiliyim şu aralar. 

2012'de okulumun bitmesiyle 2013 senesine yepyeni bir konumda girdim. Yani yeni mezun olarak. Şuan hayatın çokta başındayım. 2012'de en iyi öğrenmeye başladığım şeyse; gerçek hayatın ne anlama geldiği oldu. Ve de öğrencilik boyunca kurulan hayallere ulaşmanın aslında zaman aldığı ve bir yerlere gelmek için uzun çabalar gerektiği... 'Yüksek maaş' ve 'düzenli çalışma saatleri' ne ulaşmanın ise uzunca yıllar alacağını farkına vardım. Özetle, gerçek yaşamın ta kendisiyle tanışmaya başladım.

Kısa dönemde olsa kendi emeğimle maaş almanın nasıl olduğu ve paranın nasıl kazanıldığını görünce öyle çok da kolay harcanamadığı hakkında bilgi sahibi oldum.

Her insanın aynı olmadığı ve herkese aynı samimiyetle davranılmaması gerektiğini de öğrendim. Eğer herkesi kendin gibi zannedersen farklı sonuçlarla karşılaşabileceğinin ayrımına vardım. 'Politik ilişkilerle arkadaşlık yürütme' gibi bir kavramın varlığını ve insan ilişkilerinde daha temkinli olunması gerektiği öğrendim.

Gerçek dostlarımı gördüm daha sonra. Gerçek dostlarımın çoğunun aslında gerçekten değer verdiğim insanlar arasında olmadıklarını farkettim. 'Yanlış insanlara değer vermek' tabirini çözümledim bolca. 

Azimli çalışmanın er geç ödüllendirileceğini gördüm. Benim de bolca emek verdiğim projemizin ödül alması ve lisans diplomam bunların en büyük göstergesiydi.

Ailemin değerini anladım bir de. Beni her durumda seveceklerini ve her zaman yanımda olacaklarını. Kısa dönemli düştüğüm boşluklarda bana el uzatacaklarını gördüm.

Ve de son olarak blog yazmanın kıymetini daha da anladığım bir yıl oldu. Birçok takipçi kazandım, tanımadığım insanların iyi dilekleriyle bir kat daha mutlu oldum. Önümüzdeki sene de ve elimin klavyeye gideceği her sene de yazmaya devam edeceğim. Hem de 2013 trenin en arka vagonundan.

İşin özeti; bolca sevinçlerin, hayal kırıklıklarının, az miktarda üzüntünün yer aldığı bir yıl oldu 2012. Bu sene ise geçen yıldan daha iyi olacak eminim.  Her zaman olduğum gibi umutluyum. Bu seneyi bolca yeni başlangıçlarla dolduracakmışım gibi hissediyorum. Ancak bu yenilikler ne zaman gerçekleşir işte onu tam kestiremiyorum.



3 kişi ahkam kesmiş:

Unknown dedi ki...

yolun açık olsun inşallah canım... baktım ki bloğumdasın hemen geldim:) hoşgeldin hoşbuldum :)

*mehtap dedi ki...

2013 sanada bize de iyi şeyler öğretsin umalım..

Unknown dedi ki...

"Gerçek dostlarımın çoğunun aslında gerçekten değer verdiğim insanlar arasında olmadıklarını fark ettim." Bu cümleyi okuyup da "Vallahi çok doğru" demeyen var mıdır? Kalemine sağlık.

tidyghost.blogspot.com