22 Şubat 2014 Cumartesi

Eyvah Eyvah 3 Hakkında


Geçtiğimiz günlerde sinemaya gitmeyi çok ihmal ettiğimi farkederek, uzun zamandır vizyona girmesini beklediğim 'Eyvah Eyvah 3' filmine gitmeye karar verdim. Adından da anlaşıldığı gibi serinin üçüncü filmiyle Eyvah Eyvah karşımızdaydı bu kez. Seri olan filmlere herkes gibi ben de ön yargılı yaklaşabiliyorum bazen. Tutan ilk iki filmin ardından, izleyisi çoktan hazır olan bir kitleye seslenmek şüphesiz çok daha kolay. O nedenle sinemanın izleyici sayısı hakkında tahmin yürütmek çok da zor değil. İnsanın aklına en başta gişe kaygısı gütmeyen, tutmasına garanti gözle bakılan filmlerin ticari boyutlarda olup olmadığı geliyor. Ama biz izleyiciler o kadar uyanığız ki sadece ticari kaygı ile çekilen filmin başarısızlığını hemen anlayabiliyoruz. Örneğin Hükümet Kadın'ın ikinci filmi bana göre tam bir hayal kırıklığıydı. Espri yapmak için yırtınmak ve günümüz esprilerinin 60'lı yıllar ve doğuda geçen bir hikayede sırıtması gibi ağır kusurlar barındırıyordu film. Demet Akbağ'ın oyunculuğu dışında pek dişe dokunur bir etkileyiciliği yoktu.

İster istemez, Eyvah Eyvah 3'e de aynı kaygılarla girdim. Seride en çok Eyvah Eyvah'ın ikincisini severken üçüncü de aynı tadı alamadım. Filmi gene çekip çeviren Firuzan karakteriydi. Ata Demirer'in performansı da iyiydi ama ilk filmlerinde olduğu kadar bu kez ona gülemedim. Film aksiyon kısmında ise bir öncelik filmdeki hikayeden pek de farklı olmayan sahneler vardı. Serra Yılmaz ise filme renk katmış. Marjinal kişiliğini çoğu filminde olduğu gibi bu filmdeki rolüyle de hissettirmiş. Henüz filmi izlemeyenler için fazla ipucu vermek istemesem de Geyikli Beldesi'nin eşsiz manzarası ve Trakyalıların sempatik tavır ve şivesi için izlemeye değer diyebilirim. Şimdiden gidecek olanlara iyi seyirler.


2 kişi ahkam kesmiş:

LaceToys dedi ki...

Bu filim hakkında bende aynı şeyleri hissettim canım.. Biraz zorlama , uzatmalara gidilmiş, altı boş bir konudan yola çıkılmış.. İlkin de aldığım tadı ikincisinde bulamamıştım.. 3. den de çok beklentim yoktu aslında.. Yine de kadrosu kuvvetli bir filmdi..:)) Kısaca gidilse de olur gitmesen de çok şey kaçırmış olmazsın tadındaydı..:) Çok mu ahkam kestim acaba..:)) Sevgiler canım..

Kaptan dedi ki...

Ben bir sinemacı olarak hiç beğenmedim. Yazının başında söylediğiniz gibi hazır izleyiciye düşünülen zorlama espiriler ve gişe kaygısı sadece.