15 Ocak 2015 Perşembe

Hala İzlemeyenlere Dizi Tavsiyesi - Homeland


Uzun zamandır blogta yabancı dizi tavsiyesi vermediğimi farkettim.  Bu aralar takip ettiğim dizi ise 'Homeland'. Dizi 2011 senesinde başlamış ve dördüncü sezonunu tamamlamış olsa da, hiç bir şey için geç değildir diyerek izlemeye koyuldum. Çocukluk arkadaşımın tavsiyesi üzerine başladığım dizide ilk sezonu neredeyse bir hafta içerisinde bitirdim. Yakın zamanda ise ikinci sezona başlayacağım.

Dizinin konusundan biraz bahsetmek gerekirse oldukça yaşamın içinden ve yakın tarihte yaşanan olaylardan esinlenilen bir konusu var. Amerikan deniz subaylarından Nicholas Brody savaş sırasında el-Kaide örgütü tarafından esir alınıyor ve tam sekiz yıl sonra serbest bırakılarak ülkesine geri dönüyor. Ve bu dönüşü ile hem basın hem de hükümet tarafından sevinçle karşılanırken, kahraman da ilan ediliyor. Diğer yanda genç subay hem özel hayatı hem de ülkenin siyasi durumu açısından birçok şeyi de değişmiş buluyor. Özel hayatında hem eşiyle hem de çocuklarıyla uzunca bir süre eski hayatına dönme zorluğu çekiyor. Diğer yanda Nicholas'ın ülkesine sağ salim dönmesinin mucizevi ve iyimser bir dönüş olmadığını savunan CIA ajanı olarak karşımıza çıkan Carrie Mathison karakteri var. Carrie dizi boyunca bipolar duygu durum bozukluğu ile boğuşan bir kadın. Diğer yandan bu rahatsızlığı diğer iş arkadaşlarının farkedemediği birçok ayrıntının da kendisi tarafından görülmesini sağlıyor. Dizi boyunca (yani en azından ilk sezon) Carrie, Brody'nin el-Kaide tarafından tutsak edilirken saf değiştirdiğini öne sürüyor ve canla başla bu iddiasını ispat etmeye çalışıyor. Tabii bu süreçte oldukça ilginç olaylar da yaşanıyor.

Ben siyasi ağırlıklı dizileri genellikle konu ve ilerleme açısından ağır bulup izleyemesem de bu dizi anlatım dili açısından insanı gerçekten sıkmıyor. Özetle akıcı bir politik gerilim bir televizyon dizisi denebilir. Hele de CIA, FBI, derin devlet gibi olaylar ilginizi çekiyorsa kesinlikle izlemeniz gereken bir film. Derin devlet denilince aklınıza Kurtlar Vadisi getirip aman ha yanılgıya düşmeyin. Ayrıca dizi Altın Küre ödülüne de layık görülmüş. En iyisi mi izleyip de karar vermek zaten. Şimdiden iyi seyirler.

4 kişi ahkam kesmiş:

Terzi Begum dedi ki...

Homeland'i ben de ilgiyle takip ediyorum. Güzel bir dizi, ben de tavsiye ederim. Sevgiler...

4ncü Ev dedi ki...

Dizileri TV'de düzenli takip edemiyorum ama Homeland'i bir kez seyrettiğimi ve beğendiğimi hatırlıyorum.

Unknown dedi ki...

Ben de ilk iki sezonu bitirdim, oldukca akici ve basarili

Little Fabien dedi ki...

İlk sezonu aklı selim bir şekilde edebimle izledim, bitirdim. İkinci sezonu da böyle izlerim derken bir gün sırf O Brody'nin kızının uzaylı tipi yüzünden kapattığım dizidir kendisi. Band Of Brothers'dan beri hastası olduğumuz Brody Abi'miz ve Carrie Abla'mıza ihanet etmiş gibi olduk biraz ama ne sinir kız kardeşim o ya:P
Süper blog bu arada, takipteyim, Sevgiler:)