19 Mart 2015 Perşembe

Kıldan Tüyden Meseleler


Yazıma başlarken öncelikle belirtmeliyim ki yazıda geçenler tecrübeyle sabit olup kesinlikli tıbbi anlamda bir kesinlik taşımamaktadır. Evet, farkındayım. Yazımın girişi film girişi havasında oldu. Lakin çevremde gerek merak edilen gerekse bana sorulan soruların cevaplarını vermeyi deneyeceğim bu yazımda. Birçok kadın bir araya geldiğinde muhabbet bir zaman sonra kıldı, tüydü gibi muhabbetlere gelir. Çünkü özellikle kadınların ömrü boyunca savaşmakta oldukları kıl, tüy gibi sorunları vardır. Erkekler de aynı dertten müzdarip olsa da kadınlar kadar uğraşmaları gerekmez. Diğer yanda ülkemizde kıl ve tüye sahip erkekleri tercih eden kadın sayısı oldukça fazladır. Kadında tüy seven erkeği ise hiç mi hiç duymayız. Tüylü kadın bakımsızlıkla suçlanır, bıyıklı teyzelerle alay edilir falan. Hal böyle olunca da biz kadınlar genç kızlığımızdan ileri yaşlarımıza kadar ömrümüz tüy derdimize çare aramakla geçer. Kimi zaman yanlış yöntemler kullanır, sorunu hepten içinden çıkılmaz bir hale getiririz.

Ben ise çareyi lazer epilasyonda bulanlardanım. Ve çevremde bu alanda lazeri denemek isteyen ancak bir yandan da ona şüpheyle yaklaşan birçok insan gördüm. Bunların çoğunluğu da hemcinslerimden oluşan arkadaş çevremdi. O nedenle blogta bu konuya değinmek boynumun borcu gibi bir şey oldu bana.

Geçtiğimiz yıllarda bir sene kadar lazer epilasyona gittikten sonra derdime büyük oranda çare buldum diyebilirim. Bu yöntem de ne yazık ki bir çok yöntem gibi acı verici tabii ki. Ancak güzel olmanın acı çekmekten geçtiğine de yüzde yüz inanlardanım. Ancak epilasyonun başarılı olmasında önemli faktörler mevcut. İlki tüy renginin koyu renk, kendi ten renginizin de açık renk olması. Tüy ile vücudunuzun arasında kontrast farkı olacak kısaca. O nedenle çok sarışın veya esmerlerde ne yazık ki çok da başarılı sonuçlar elde edilemiyor. İkinci önemli şey ise seanslara düzenli şekilde gitmek ve seans boyunca size söylenenleri birebir uygulamak. Yaz mevsiminde de lazer uygulamasından kaçınmak gerekiyor. Çünkü lazer uygulanan bölge uygulama sonrası on beş gün kesinlikle güneşe maruz kalmamalı. Diğer yanda koltuk altı bölgeleri için ise ter bezlerini bozabilir denebiliyor. Ancak bende böyle bir etkisi olmadı. O nedenle bilhassa terleyen biri iseniz dermatologa danışmakta büyük fayda var. Ben İzmir'de yaşadığımdan gittiğim firma Slim Fit oldu. Tavsiye üzerine gittim ve daha sonra da hizmetten oldukça memnun olarak ayrıldım. Çalışanlar ise oldukça güleryüzlüydü. Bu da benim için çok önemli bir faktördü. Uzunca bir süre gidildiğinden anlayış çok önemli tabii. Seansların iptal olması veya ertelenmesi durumunda karşılıklı anlaşabilmek ve iletişim de oldukça başarılıydı benim açımdan.

Diğer yanda son zamanlarda çeşitli markalar evde kendiniz uygulayabileceğiniz küçük lazer epilasyon cihazları ürettiler. Deneyenleriniz varsa sizlerin de düşüncelerinizi almak çok isterim.

Az acılı, bol kendinizi güzel hissettiğiniz günler dilerim. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere.




14 kişi ahkam kesmiş:

Kızsal Şeyler dedi ki...

Ben de derdime lazer epilasyonla çözüm bulanlardanım evde kendim uğraşamam yakarım falan diye tabi ki güzellik salonunda yaptırıyorum. Bu arada bloğunu yeni keşfettim takibe aldım sevgiler ♥

GÜLÜMSE YÜZÜME dedi ki...

Benim uzun zamandır düşündüğüm ama bir türlü cesaret edemediğim sorunum :(( Umarım bende bir gün adım atarım bu konuda, bilgi için teşekkürler...

birgulunlezzetleri dedi ki...

Böyle harika bilgilendirmeleri çok seviyorum. Yazdıklarınızın hepsi doğru şeyler bende tavsiye ediyorum. Fazla gecikmeden başlanılmalı diyorum.

bademlebuduk dedi ki...

lazer epilasyona güvenmeyenlerdenim

Unknown dedi ki...

Ben bu yazıyı niye sonuna kadar okudum bilmiyorum :P Zaten öğrenmemek ayıp diye kafam oldu Mamak çöplüğü :)

Bir ara her gün sakal tıraşından sıkılıp yaptırayım diye düşünmüştüm. Demek ki bende pek etkili olmazmış, bildiğin kavruk adamım. Peki çok sarışın ya da çok esmer kadınlara önerebileceğiniz yöntem nedir?

buraliolmayan dedi ki...

Lazer epilasyonun ilk popüler olduğu zamanlarda yaptıranlardan biri olarak kesinlikle en etkili çözüm. İyi ki yaptırmışım :))

Unknown dedi ki...

bende lazere gidiyorum ben üç senedir gidiyorum çünkü sizin dediğiniz gibi tüylerim sarı ve makina görmüyor ama çok faydasını gördüm çok azaldı bitti gibi bişey bide bir sene ara verdim doğum yaptım hormonlar değişti...ben yinede sonuçtan çok memnunum...

Ayşa (Ayşe Nur) dedi ki...

Berkay Abalı, sir ağda en etkili çözüm sanırım. Ben de yüz bölgemde asla lazer kullanmam mesela (büyük konuşmayayım gene de) sonuçta beyne en yakın bölgemiz.

Kozmetik Blogum dedi ki...

Kesinlikle doğru bir tespit.Bir çok insan çekiniyor uygulamaya.Çok faydalı bir yazı olmuş..
Sevgiler..

yermisin yemezmisin dedi ki...

lazerin ileride ciltte çok fazla sorun açacağını düşünenlerdenim ..bu yüzden yaptırmam diyorum bende..

Slimfit Estetik dedi ki...

Sevgili Ayşenur hanım, güzel yorumlarınız için teşekkür ederiz. Her zaman bekleriz :)
Slimfit.

Glitter and Pink dedi ki...

HI.Thanks for stopping by my blog.You have a lovely blog.Following you back :)

Miss B. dedi ki...

Merhaba blogunuzu, yazılarınızı, yorumlara değer verişinizi çok beğendim. Sizi takip etmekten mutluluk duyarım ve aynı şekilde bana da beklerim ! Sevgiler :)))

Adsız dedi ki...

Ben de İzmir'deyim ve bir türlü nereye gideceğime karar veremiyordum bu yazı gerçekten çok işime yaradı yaz yaklaştığı için şu an yaptırabilir miyim bilmiyorum ama gidip konuşmakta fayda var. Çok çok teşekkürleer :))