23 Kasım 2015 Pazartesi

Organik Tarıma Ben de Bulaştım


Bugüne dek organik- doğal tarım, GDO'suz ürün kelimelerini bolca duysam da bu konu da bilinçli olduğunu söyleyemeyeceğim. Taa ki evlenene kadar. Ben gıda konusunda duyarsız olsam da eşim sağolsun bu konu da benden çok daha bilinçli ve dikkatli. Durum böyle olunca da eve giren çıkan meyve, sebze ve diğer tüm yiyecekleri ben de sorgular hale geldim. Eve fütursuzca aldığımız marka ve ürünleri masaya yatırdık. Bazı ürünlerde sağlıklıyı bazılarında ise sağlıklısına en yakın ürünleri tüketmeye karar verdik. Ve bu anlamda da araştırma yaparken bir yakınımız tarafından "İpek Hanım Çiftliği" tavsiyesini aldık. Akabinde İpek Hanım Çiftliği web sitesini ziyaret edip, çiftliğin hikayesine konuk olduk ve çiftliği sahibi Pınar Hanım'ı daha yakından tanıma fırsatını elde ettik. Diğer yanda sitede yer verilen fotoğraflar ile de çiftliği ziyaret etmiş kadar olduk. Şayet birgün yolumuz Aydın'a düşerse çiftliği yakından da görme isteği doldu içimize.

Gelelim çiftliğin kısa kuruluş hikayesine. Çiftliğin sahibesi Pınar Hanım yoğun ve yorucu iş hayatından bunalarak, Aydın Nazilli'ye yerleşmiş bir iş kadını aslında. Kariyerin zirvesinde şehir hayatını bir kenara atarak kendini çiftlik ve tarıma adamış nadir örneklerden. Herkesin dilinde olan "günün birinde küçük bir kasabaya / köye yerleşerek kendi sebze ve meyvemi yetiştireceğim" sözünü eyleme dökmeye cesaret edemeyenlerin idolü Pınar Hanım. Tabii kararında o dönem hayatına dahil olan kızı İpek'in de rolü var. Aniden verdiği bir karar ile kızı İpek'i şehir hayatından uzak yerde yetiştirip, en azından onu doğal ve organik yiyeceklerle büyütebilmenin zevkine varabilmiş biri. Diğer yanda bu konuda bencil olmayıp, yetiştirdiği doğal ürünleri pazarlama işine de girerek organik tarım ve sağlıklı ürünlerin herkesin kapısından girmesine vesile oluyor. Ürün listesinde ise yok yok. Taze mevsim sebze ve meyveleri, kurutulmuş meyveler, salça ve reçel gibi kahvaltılıklar, türlü türlü ev yapımı ekmekler, farklı türlerde çiftlik hayvanlarından elde edilen peynirler. Biz de ilk siparişimizi ıspanak, börülce, domates, ezekiel ekmeği, lor, nar, karadut pekmezi, yaban mersini kurusu, köy kurabiyesinden yana kullandık. Ürünlerin toplu görseline buradan ulaşabilirsiniz. Şimdiye kadar yediklerimizden ıspanak, domates, lor, köy kurabiyesi, ekmek ve pekmezden oldukça memnun kaldık. Hem içerik bakımından sağlıklı hem de lezzet bakımından başarılıydılar. Diğer yanda ürünlerin çok hızlı olan nakli ve paketlemesi de oldukça iyiydi. Fiyatlara gelirsek organik pazarlarda korkutan fiyatlarla hiç mi hiç ilgisi yok. Oldukça makul ücretlerde diyebilirim. Bizim açımızdan güzel geçen ilk sipariş deneyiminin ardından bundan sonra her ay bazı ürünleri sürekli, bazı ürünleri ise bittikçe İpek Hanım Çiftliği'nden yenilmeye karar verdik. Kesinlikle reklam anlamında bir çıkar gözetmeksizin bu yazıyı yazarken, deneyimleyen biri olarak size İpek Hanım Çiftliği'ni gönül rahatlığı size de ile önerebilirim. Özellikle de çocuklu ebeveynler için şiddetle...


17 kişi ahkam kesmiş:

Uyuşuk Hayalperest dedi ki...

hayırlı olsun öncelikle. evleneceğinizi biliyordum ama tebrik etmek için geç kalmadım umarım :)
ve katılıyorum. insan evlenince ve çocuk mevzu olunca, aldıklarına iki katı dikkat ediyor. hatta doğmadan. :)

Edipcan Günay dedi ki...

Aydın'da okuyorum ve şehrin neredeyse yarısı yemyeşil. Hayatımda bu kadar doğayla iç içe bir yer görmedim. Çoğu ilçesine de gittim, köylüsü muhteşem zaten. Ege'nin insanı bir başka tatlı oluyor doğrusu :) Hele ki o nineler yok mu abooovv :) Şunu da belirtmeliyim ki salı günleri burada hayat trafik açısından duruyor. Sebebi ise, Türkiye'nin en büyük salı pazarının kuruluyor olması! ve inanın MUHTEŞEM :)

Akşam saatlerinde öğrenci akını oluyor zaten. Herkes haftalık mutfak ihtiyacını karşılıyor. Her şey taptaze ve doğal. Herkesi mutlaka Aydın'a uğramaya davet ediyorum yani.

Unknown dedi ki...

Merhabalar arkadaşlar evet bende organik ürünlere merak saranlardanım Avrupadayım geçen yıl bahçe kiraladık kendi ürünümüzü kendimiz yetiştirdik hatta bir miktar da olsa satışını dahi yaptık buralar çok soğuk olunca ancak yazlık ürünleri ekebiliyoruz olsun yinede çok memnunum çocuklarıma elimden geldiğince organik ürünlerle beslediğim için ha bu arada evde sabun imalatına bile başladım bunun bile siparişini aldım hepinize organik organik selamlar

İnci Çelik dedi ki...

Bu güzel öneriniz için teşekkürler. Siteyi de kaydettim. Ben de sipariş vermeyi düşünüyorum. Sayenizde tanımış oldum bu siteyi.

lezzettramvayı dedi ki...

ben önceden de duymustum tavsiyene uyacagım hatırlatman için tesekkurler :)

Yağmur Tozu dedi ki...

Organik gıda konusunda haklısız. Dikkat etmemiz gerekiyor. Ancak Aydın'a yolum düşeceğini sanmıyorum yani şimdilik şu an için kendi köyümün ve çevresinden almaya çalışacağım. sağlıklı mutlu ömürler

Sofradabuluşalım dedi ki...

Ne guzel anlatmıssınız kendımı bırden o cıflıkte hayal ettım,,

Unknown dedi ki...

güzel bir paylaşım olmuş :)
bende motosiklet tutkunuyum
www.motorcukadin.com
sayfama ziyaretini ve yorumlarını bekliyorum

Ra55 dedi ki...

Merhabalar.

Yıllar önce böyle bir kavramdan haberimiz bile yoktu. Bizim için yediğimiz, içtiğimiz şeyler sıradan ve zaten olması gereken ürünlerdi. Aradan yıllar geçti ve artık yavaş yavaş "Organik Tarım", "GDO" gibi kavramlarla ve ürünlerle tanışmaya başladık. Şimdi geriye dönüp baktığım da "Vay anasına be! Bizim yıllar önce yediğimiz içtiğimiz ürünler organikmiş de haberimiz yokmuş" demekten kendimizi alıkoyamıyoruz.

Selam ve dualarımla.

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

Organik gıdalar da gitgide azalıyor maalesef tohumdan tohum üretenleri iyice kısıtladılar ve yabancı GDO lu tohumlar yüzünden toprağımız da mahvoluyor:(((
elimizden geldiğince organik tüketmeye çabalıyoruz.
teşekkürler paylaştığınız için

Unknown dedi ki...

Yaa bayıldım harika bi öneri olmuş ben de çook dikkat ederim çünkü! hemmen bakıyorum

bahareli dedi ki...

başarılı bir blog takipteyim...
http://bahareli.blogspot.com.tr/

birgulunlezzetleri dedi ki...

Merhabalar
Ne güzel işlere bulaşmışınız. Tebrikler devamını dilerim. Görüşmek üzere.
Birgulunlezzetleri

Unknown dedi ki...

Doğala, organik olana ilgi arttı son zamanlarda.. Sağlık için şart..

Pembe Dünyam dedi ki...

ne güzel bi bloğunuz var yeni keşfettim ve takibe aldım bende sizi bekliyorum,sevgiler :)

Aslı'nın Dünyasıı dedi ki...

Ne önemli bir konu değil mi dikkat etmek özellikle yediklerimize (:

Unknown dedi ki...

evet arkadaslar bende blogumda sizleri misafir etmek istiyorum bloguma destek verirseniz sevinirim yeni baslayan bir blogcu olarak destek lutfen

http://fatmaucar5621.blogcu.com/


tavukanne.blogspot.com


hepinize sevgiler