14 Ocak 2013 Pazartesi

Kısa Bir An Kurtarır Bir Can


İki gündür gündemi meşgul eden bir haber var. 23 yaşında bir genç kızın yaşam savaşı. Adı Refiye Yılmaz. Bir süpermarkette çalışan, 17 yaşından beri hayatını kazanma zorunluluğuna sahip bir kız Refiye. Önce internetten açıklamasının yer aldığı videoyu izledim. İsyanını gördüm. İsyanın yanında yüzünden eksik etmediği yüzündeki gülümsemesiyle yaşama sevincine de gıpta ile seyrettim.

Hastalığı ise bir tür kanser. Gerekli ilaçları alamadığı için hastalığı her geçen gün daha da ilerlemiş. İnce bağırsağında bulunan tümör hayatını her geçen gün daha da tehdit ediyormuş. Şu an için gerekli nakil gerçekleşmez ise de biçilen sadece 6 aylık bir ömür Refiye'ye. İsyan nedeni ise şu, hastalığın bu derece ilerlemesini gereken ilaçları temin edilememesi. Tabii suçlanan tarafın da kendince sebepleri var. Kimse suç bende der mi hiç...

Daha sonra konuyu kendi açımdan ele aldım. Refiye benim ile yaşıt ve hayatının daha çok başında. İnternetten öğrendiğime göre hukuk fakültesini kazanmış ancak tedavisi devam ettiğinden gidememiş. Hayallerini de yıllar önce market raflarına bırakmış anlayacağınız. Dedim sonra ben neler yapabilirim. Sosyal medyada kuru dua temennileri ile olmazdı bu iş. Öncelikli olarak sms atmakla işe başladım akmasa da damlasın diye, ardından ise blogta yer vermeliyim bu konuya dedim. Eminim buradan da görüp desteklemek isteyen mutlaka olacaktır. Aşağıda ise gerekli bağlantıları veriyorum. Son olarak, bir cana ayıracağınız kısa bir an bile hayat kurtulabilir. Birine iyilik yapmak için illa Vehbi Koç, Ali Ağaoğlu olmaya gerek yok. Destekleyin lütfen.

2868 SMS Hattı: Cep telefonunuzun mesaj bölümüne girerek RY yazıp 2868’e 5 TL değerinde SMS gönderin.

Telefonla: 168 Kızılay Ücretsiz Çağrı Merkezi’ni arayarak dilediğiniz tutarda bağışta bulunabilirsiniz.

İnternetten: Türk Kızılayı’nın resmi internet sitesindeki (www.kizilay.org.tr) bağış sayfasından Refiye Yılmaz bağış seçeneğine girerek, yine açıklama kısmına “Refiye Yılmaz” yazarak, dilediğiniz tutarda bağış yapabilirsiniz.

Bankalardan: Türk Kızılayı bağış hesabı bulunan bankaların şubelerine giderek, hesap menüsündeki açıklama kısmına “Refiye Yılmaz” yazarak, dilediğiniz tutarda bağış yapabilirsiniz.

Yurtdışından: İnternet sayfamızda yayınlanan IBAN numaralarına veya Almanya’da bulunan Ziraat Bankası Türk Kızılayı hesabına, açıklama kısımna “Refiye Yılmaz” yazıp transfer yaparak, dilediğiniz tutarda bağış yapabilirsiniz. (Ziraat Bankası International AG / Kontrol No:1080000001 / BLZ:51220700 / IBAN:DE26512207001080000001 / SWIFT:TCZBDEFF)

İnternet Bankacılığı: Tüm Bankaların internet şubelerinde yer alan “Kızılay Bağış Menülerinde” genel bağış seçeneğine “Refiye Yılmaz” yazarak, dilediğiniz tutarda bağış yapabilirsiniz.

(Kaynak: Kızılay)



2 kişi ahkam kesmiş:

FFatiHH dedi ki...

Bu telefon olayı çok iyi. Başka türlü bir katkıda bulunmak belki bir gününü alıyor. Ama iki tuşa basarak yarım paket sigara parası da olsa katkıda bulunabiliyorsun. inşallah sağlığına kavuşur Refiye.

Ayşa (Ayşe Nur) dedi ki...

Aynen bence de. Öğrenci işi tam. :)