23 Şubat 2013 Cumartesi

Benim de Artık Polaroid'im Var


Beni tanıyanlar nostaljik şeylere olan tutkumu bilirler. Vosvoslar, pikaplar, taş plaklar, eski moda kıyafetler, eski telefondan, radyolar... Özetle eskiye dair ne varsa. 

Son zamanlarda ise eski analog fotoğraf makinalarına sardım. Eskiden anneannemlerde olan ve hayal meyal hatırladığım Polaroid makinalarsa tam bir tutkumdu. Fotoğrafı yıkamak için karanlık odalara gerek kalmaksızın fotoğraf çekme tuşuna basar basmaz fotoğrafın alttan çıkıvermesi bana sihir gibi gelirdi o zamanlar. Gene anneannem, annem, dayım ve diğer aile büyüklerinin Polaroid makinayla çekilen özel günlere ait fotoğrafları (düğün, nişan, bayram günü evde aile saadeti) ise aklıma kazınan ve tebessüm etmeme neden olan diğer anılarımdan.

Daha sonra Instagram adı verilen mobil fotoğraf uygulamasının logo ilhamı olan Polaroid 1000 modeli rüyalarımı süslemeye başladı. İnternetten araştırdım, soruşturdum. İnternette kişilerin satışa sunduğu Polaroid 1000 modelleri hep satılmıştı. Polaroid çoktu ama istediğim modeli bir türlü bulamıyordum. Geçtiğimiz aylarda ise şans eseri internet sitelerinden birinde istediğim modele rastladım, satıcının da İzmir'de bulunması benim için büyük nimetti. Bir süre beklemem gerekti ve o süreçte tüm kalbimle makinanın indirime girmesini ve satılmamasını diledim. Neyse bir kaç ay sonra şartlarım uydu. Düşündüm taşındım, eş dostla paylaştım. Kararımı verdim ve makinayı satın aldım. 

Sonuç olarak ben erdim muradıma, siz çıkın kerevetine. 

Benim gibi 60'lı ve 70'li yılları göremedikleri için geç dünyaya gelmiş olduklarını düşünenler ve yaşamadığı senelerin özleminde olanlar kimler onları da görmek istiyorum.


11 kişi ahkam kesmiş:

Dünden Bugüne dedi ki...

Hayallerini gerçekleştiriyo olabilmek ne güzel. Hep güzel fotoğrafların olsun inşallah :)
&0'lı 70'li yılların zor şartlarında tatlı tatlı yaşamak keyifli olurdu eminim..

nerminözata dedi ki...

hayırlı olsun güle güle kullan, her eve lazım bunlardan :)

ebrus-kus dedi ki...

Ben varım ben!! Hala vosvosların üretimi durduğu için ağlarım! 70leri anlatan bi film izlemeye göreyim derhal coşa gelip hippiyim ben diye dolaşırım, saçıma bantlar yakama gazoz kapağından broslar takarim, yaşlı eş dosttan eşyalar getiririm evime, bit pazarlarından toplarım çünkü yaşanmışlık iyidir eski görünümlü yenileri sevmem!

Sayın KARACA dedi ki...

Wuuhuu bu çok süper bişey gülegüle kullan ;)

Unknown dedi ki...

Çok güzel ben de istiyorum (: güle güle fotoğraf çek (:

shelikestravelling.blogspot.com

Ayşa (Ayşe Nur) dedi ki...

Herkese çok teşekkür ederim. :) İsteyen herkes daha güzellerine sahip olur inş. :)

Nilhan Değirmenci dedi ki...

hayatım boyunca en çok istediğim şeylerden bir Fiat Bis olmuştur..lakin artık Recep İvedik arabası olarak anılması gibi üzücü birşey de var ama ne olursa olsun birgün kendisiyle kavuşma arzusuyla halen yanıp tutuşmaktayım ^_^

Su dedi ki...

Bundan sonra cektigin kareleri de taratip burada paylasirsin insallah. Bende analog kameram ile ortalikta dolaniyorum. Cok zevkli birsey.

guilty kisses dedi ki...

Çok sevimli..
güle güle kullanın :)

SinemS. dedi ki...

merhaba ben de izmirdeyim ve ben de poloroid meraklısıyım. güle güle kullanmanı dilerim. merak ettiğim şey ise baskı kağıtlarına ulaşman zor ve pahalı mı ? cevap verirsen sevinirim :)

Ayşa (Ayşe Nur) dedi ki...

SibenS, teşekkür ederim. Baskı kağıtları yaklaşık 40 tl civarı. Aslında özel günlerde kullanıldığı sürece çok da pahalı sayılmaz. İzmir'de Konak'ta fotoğrafçılarda bulunuyor.