8 Mart 2013 Cuma

20'lik Diş Isdırabını Senin


Kendimi bildim bileli dişçiler en büyük fobim olmuştur. Bunda ufak yaştan beri süt dişlerimle dahi dişçi yardımıyla veda etmemin de büyük pay oldu tabii. Özetle erken tanıştım ben dişçi koltuğuyla.

Süt dişlerin ardından ihmal ettiğim için erken yaşta çürüyen bazı dişlerime yapılan dolgular ise dişçiyle olan samimiyetimin daha da ilerlemesine sebep oldu.

Yaş kemale ermeye başlayınca bu kez etrafımda herkesin 20'lik dişlerinden yakındığına tanık olmaya başladım. 20'lik dişlerle başı hoş olan fazla insan yoktu. Sıranın bana geldiğini yavaş yavaş hissetmeye başlasam da umursamamıştım pek. Taa ki dur bakalım benim 20'likler ne alemde bir kontrol ettirelim bakalım diyene kadar. Ve sonuç olarak 20'liklerin benim de başıma iş açtığını öğrendim. Hem de beraberinde 3 dolgu gerektiren dişi de beraber getirerek.

En basit olanından başlayıp dolguları yaptırdım. Yarın ise ilk 20'liğime veda ediyorum. Dişin bir kısmının gömülü olduğu haberini alarak, bir kaç gün ise ağzım burnun dağınık şekilde gezeceğim gerçeğiyle de yüzleştim. Moralimi en çok bozan kısmı da o kısım oldu zaten. Ben, sıvıyla beslenmek ve konuşamamak aynı cümlede epey tuhaf kaçıyor çünkü. Bakalım ileriki günlerde neler olacak.

Beklemede kalın. Geçmiş olsun dileyin.

4 kişi ahkam kesmiş:

sihirlirloklava dedi ki...

geçmiş olsun...ömrümde bir kez dişçiye yolum düştü..yine de fobimdir..20lik ler ise 40 yaşımda çıkacak herhalde.daha bir ses yok...

Dünden Bugüne dedi ki...

Aslında önemli olan doğru cerrahın ellerine dişlerini teslim etmek. Yoksa dediğin doğru insanı rahatsız eden derecede can yanması ve şişme olabiliyor. 6 ay kadar her hafta dişçideydim iki 20liğime de veda ettim. Şimdi memnunum çok şükür dişin yarı gömülü olmasıda seni korkutmasın düşündüğün kadar zor olmaz inşallah, inşallah çabuk iyileşirsin :)

Ayşa (Ayşe Nur) dedi ki...

Çok teşekkürler. Epey zor bir operasyon oldu ama doğru doktorla sorunsuz atlattım şükürler olsun. Şuan 4. gündeyim şişlik epey indi. Dikiş yerleri sızlıyor onun dışında epey iyileştim. :)

Unknown dedi ki...

Bu konuda şanslıyım sanırım. 20 yaşında hepsi .ıktı. Doktor istersen çekelima ama gerek yok dedi. Arada sızlıyor, bazen acıyor ama katlanılabilir. Geçmiş olsun size de ben ömür boyu böyle minik ağrı sızılar çekeceğim. Siz kökten kurtulacaksınız 20 diş olayına buna sevinin :)