30 Nisan 2012 Pazartesi

Popüler Kültür Bana Göre Değilsin

Okulun bu seneki bahar şenliğinde Atiye geliyormuş. Okul halkı durumdan epey bir memnun. Ama birçoğu Murat Boz, Murat Dalkılıç, Soner Sarıkaya, Serdar Ortaç, Hande Yener falan gelseydi keşke diye üzülüyorlar. Demet Akalın demiyorum çünkü kendisi geçtiğimiz senelerde yoğun istek üzerine gelmişti zaten. Dinleyene elbette saygı duyarım ama hiçbir zaman clubber gençlik ruh halinde olamadım. Özel okulun verdiği bir durum da olabilir tabi. Gençsin bir Şebnem Ferah, Teoman vesaire dinle yani.

Eski pop müzikleri seviyorum o ayrı. 2000'lerden itibaren ise çoğu pop şarkısı sanki önceden tutan tek bir şarkının sağ soldan sündürülmüş veya melodisi aynı kalarak sözleri farklılaştırılmış hali gibi. Popüler şarkılar günlük gibi, yarını yok. Tüket, at.  Ama eski şarkılar öyle mi ya. Ajda Pekkan, Sertap Erener, İzel, Çelik, Sezen Aksu, Ayşegül Aldinç ne parçalar yapmışlar hala dinlenen. 20 yıl sonra hiç kimsenin Demet Akalın şarkılarından birini açıp 'hey gidi eskiler' diyebileceğini hiç sanmıyorum.

Keza diziler ve filmler de öyle. Yerli film çok var ama kaçı sinemaya gidip izlenmeye ya da dvd'sini alıp izlenmeye değer. Recep İvedik'ten sonra mı böyle kolaya kaçar olduk bilemiyorum. Beni uzun zamandır yerli filme gitmedim, iki gün sonra televizyonda çıkacak nasıl olsa diyerek.  

Dizilerde ise durum daha vahim. Hemen hemen hepsi ya roman ya da yabancı dizi uyarlaması. Hemen hemen reytingli dizilerinin çoğundaki konu ise ensest ilişkiler, ihanetler, baldız baldan tatlıdır vesaire üzerine. Bir de absürd diye çıkan dizi türü var ki ona ben bir türlü ısınamadım. Sevenler çok tabi.

İşin özeti popüler kültür sanırım bana göre değil. Popüleritesi düşsün kimse almasın belki o zaman alırım, izlerim, okurum, dinlerim.



 

6 kişi ahkam kesmiş:

Düş Kızı dedi ki...

Hay ağzını öpeyim, diyeceğim ama abes kaçacak :)) Popüler kültür hakkındaki düşüncelerim seninkilerle bire bir örtüşüyor; hatta belki yorganın altından, oradan buradan taşıyor bile olabilir :))
Sevemedim bu pop kültürü...

Minel dedi ki...

ah ne doğru söylemişsin :)) bende ödülün var bir bak istersen :)

Mehmets dedi ki...

retro takılınız en iyisi

Adsız dedi ki...

hippilikte güzeldr :)

Aysegul Uluc dedi ki...

ben de tam bu sebepten best seller kitaplari okuyamam

http://stylishtimes.blogspot.com/

can dedi ki...

zaten popüler kültür kimi mutlu eder ki. en fazla ettiklerini sanırlar..