24 Aralık 2015 Perşembe

Star Wars- Güç Uyanıyor


Başlığı okuyunca gene mi Star Wars dediğinizi duyar gibiyim. Malum Star Wars serisinin yedinci filmi Güç Uyanıyor daha vizyona girmesine aylar kala Star Wars çılgınlığı dört bir yana dağılmış durumdaydı. Öyle ki Star Wars karakterleri hemen hemen bütün markalarca pazarlama stratejisinde başarılı bir şekilde uygulandı. Her yerde Darth Vader, Yoda Usta, R2 başta olmak üzere birçok Star Wars kahramanlarının baskılarının bulunduğu ürünleri içimizi bayıltacak derecede her yerde gördük. Bizki yerli çizgi film karakteri Pepe'yi bile iç çamaşırına bastıracak kadar fenomen yapmış bir milletiz. Amerika'nın yarattığı Star Wars çılgınlığına da elbette karşı koyamazdık. Hoş koymaya da niyetimiz yoktu zaten. Zincirin son halkası da çok başarılı bulduğum viral çalışması olarak dahi değerlendirebileceğim Bim markasının lisanslı Star Wars ürünleri satması oldu. Bu ürünlerin arasında kupa, not defteri, tşört, kırlent gibi ürünler vardı. Ben bile o kadar fenomen olmamama rağmen kendime Star Wars kupası almadan edemedim. Diğer ürünleri bilmem ama bardak oldukça kaliteli geldi. Bu son atağıyla da BİM, A101'den epeyce bir adım öne geçti.

Gelelim asıl konum olan filme. En başa gitmem gerekirse Star Wars serisinin hiç bir filmini düne kadar izlememiştim. Ama hep içimde bu kadar bilinen filmi ve karakterlerinden bir haber olmamın ezikliğini de yaşamıyor değildim. Filmin vizyona girmesine bir ay kala eşim tarafından hızlandırılmış Star Wars eğitimine tabii tutuldum. Velhasıl bir ay içinde diğer altı filmi olay örgüsü sırasına göre izledim. Zira kronolojik sıralamada izleseydim epey de bir kafam karışacaktı. Serinin kronolojik anlamdaki ilk filmlerini günümüz şartlarında çok çekici bulmayıp izlerken uyuya kaldığımı itiraf etmem lazım. Ama son yıllarda çekilenler oldukça başarılıydı. (Özellikle de Natalie Portman'ın yer aldığı üçlü.) Göz kırpmadan izledim diyebilirim. Ve nihayet artık son film için hazırdım. 3D teknolojisiyle vizyona giren serinin son filmi görsel anlamda tam bir görsel şölendi. Filmin önceki serilerindeki oyuncuların yaşlılık hallerini bu filmde görmek ise nostaljik bir hava yarattı. Günümüzde sinema anlamında Amerika'nın sahip olduğu teknolojiyi düşündüğümde filmin oldukça iyi olacağını zaten tahmin ediyordum. Umduğum gibi de oldu. Serinin bu filminde yer alan iki karakter Rey ve Finn'in performansları ise oldukça başarılı ve etkileyici idi. Aşksız yapamanayanlara da küçük bir ipucu diğer filmlerde olduğu gibi bunda da aşk hikayesi gizli.

Özetle Star Wars- Güç Uyanıyor benim için uzun zamandır izlediğim en iyi filmlerden biri olmaya fazlasıyla aday. Henüz gitmeyenlere ise şiddetle tavsiye edilir.



10 kişi ahkam kesmiş:

Unknown dedi ki...

Merhaba,

genelde efsane üçlüyü bayana kadar uzatmasının taraftarı değilim ki bu merchandising olayı soğutucu oluyor.
Star Wars u ilk 3 lüsü ile yıllarca biliyordum ve yeni bölümlerini de izledim ama bundan sonra artık kendime dur dedim çünkü bitmek bilmeyen hikaye artık çok fazla para kokuyor.
Kaliteli olmasına bir lafım yok ama bence o Star Wars ruhu kalmadı.

Yazınızı yine de ilgi ile okudum ve teşekkür ediyorum...

Sevgilerimle <3

Recep Altun dedi ki...

Merhabalar.

BİM mağazasında Star Wars ile ilgili şapka, çanta vs. Şeyler bile satışa sunulmuştu. Yalan söylemeyi sevmem. BU film ve film serileri ile ilgili hiçbir bilgim yoktu. Gazeteler, dergiler, alış-veriş merkezleri bile Star Wars ile yatıp kalkıyor. Acaba ben de bir filmini izlesem mi diye düşündüm. Hani gençlere göreyse, bizi bozar.

Selam ve dualarımla.

sahika dedi ki...

Kesinlikle ben de çok beğendim, özellikle sinemada izlenmesi gerekiyor! :)

Unknown dedi ki...

Aslında böyle filmleri pek izlemezdim ama iyi bir değerlendirme almış sizin tarafınızdan.. O zaman izlemek gerek. Sevgiler..:)

Kozmetik Blogum dedi ki...

Bim bu konuda bizi çok şaşırttı.Başarılarının bu anlamında devamını dileriz BİM A.Ş. nin :)

Aslı'nın Dünyasıı dedi ki...

Sevenlerine duyurulur o zaman (:

Sofradabuluşalım dedi ki...

İzlemek lazım teşekkürler paylaşım için

İnci Çelik dedi ki...

Hakikaten ayrı bir çılgınlık bu Star Wars.

birgulunlezzetleri dedi ki...

Benimde önce hızlandırılmış bir eğitime ihtiyacım var sanırım.

audrey dedi ki...

Seriye bayılırım bütün fikmleri tekrar tekrar izledim son fikme de en kısa zamanda gideceğim tabi :)