28 Mart 2012 Çarşamba

İlk Röportaj, İlk Mülakat, İlk Sunum ve de İlk İş

















Geçen hafta hesapta olmayan hatta aklımın ucundan dahi geçmeyen birçok ilk geldi başıma. İlk röportajımı yaptım, ilk iş mülakatıma gittim ve ilk profosyonel sunumumu gerçekleştirdim. Ve de ilk işime kabul edildim.


İlk röportaj..
Geçen hafta okuldaki reklam projemiz dahilinde viral video çekmek için döküldük pazar yollarına. Röportaj konseptinde çekmeye karar verdik virali ve sıra geldi röportajı kimin yapacağına. Ben yapabilirim dilerseniz dememle kendimi halkın arasında elimde mikrofonla sunum yaparken buldum. Okuldan aldığımız devasal kameramız, tripodumuz ve mikrofonumuzla dolanırken bizi gören herkesin 'Hangi kanaldan geliyorsunuz?' 'Nerede çıkıcam?' gibi sorularıyla karşılaştık bol bol. Okuldan geldiğimiz duyanlar ise yarı hayal kırıklığı yarı öğrenci kızlara (evet erkeksiz ve 6 kızdan oluşuyordu grubumuz) yardım edelim yazıktır nidalarıyla bize yardım ettiler. Meraklı kalabalığın sorularını yanıtlamaya çalışarak 'Muhabircilik okuyolamış' diyen esnaf amcamın sesi ise hala kulaklarımda. Bize yardım etmeye çalışan ve benimseyen insanların dışında vebalı muamelesi de gördük bolca. Yanına yaklaştığımız bazı insanlar koşarak kaçtılar bizden. Bir de bir gazeteciye denk geldik röportaj yapmak için kendimize kurban ararken. Biz ona röportaj için soru sorduk o da bizi gazetede yer vermek için fotoğrafımızı çekti. Habere giderken haber olduk yani. Başarılı bulduğumuz bir çekimin ardından beni en çok sevindiren üniversitemin son senesinde elimde saklayabileceğim bir röportaj hatıramın kalması oldu.

İlk mülakat, ilk sunum..
Geçtiğimiz perşembe günü evde pineklerken ve Facebook'ta amaçsızca dolanırken bir iş ilanına denk geldim. Kriterlerin içinde başvuranların blog sahibi olması en çok dikkatimi çeken detay oldu. Ancak daha önce ajansta çalışmış olan ayrıntısı bir an olumsuzluğa kapıldım ama şansımı da denemekte yarar var diye düşünmekten de alıkoyamadım kendimi. İş başvurumu yaptım ve yarım saat sonra çaldı telefonum. Telefonu açtığımda iş başvurumu aldıklarını ve cuma günü sabahtan mülakata çağırdıklarını söylediler. Geçtiğimiz cuma günü hayatımda ilk iş mülakatım gerçekleşti böylece. İyi geçtiğini düşündüm, en önemlisi doğal olmaya çalıştım. Deneyim sahibi olmamam neticesinde Salı günü için konu vererek sunum çalışması istediler haklı olarak. Önümde sadece 3 gün vardı. Panikte olmuştum ister istemez. Salı günü geldiğinde ise sunumumu elimden geldiği kadar hazırlanmıştım.

Ve salı günü ilk profosyonel sunumumu gerçekleştirdim ve tüm kalbimle içinde benimde bulunduğum diğer başvuran kişilerden içinden seçilmeyi diledim. Aynı günün öğleninde işe kabul edildiğimi, Nisan'dan itibaren okulum dolayısıyla öncelikli olarak stajyer olarak başlayabileceğimi ardından ise tam zamanlı olarak işe devam edebileceğimi söylediler. Netice olarak işe alındım ve en azından şimdilik ben bir Sosyal Medya Uzmanı adayıyım. Blog yazmamın bana böyle bir kapı aralayacağı hiç ama hiç aklıma gelmezdi. Hayat gerçekten sürprizlerle dolu.

Kısacası keyif dolu birçok ilkleri sığdırdım geçtiğimiz hafta içerisinde. Sonraki haftalar nolur bilinmez ama kolay kolay bu kadar ilki içinde barındırmayacağı kesin.

5 kişi ahkam kesmiş:

! incebellibardak dedi ki...

süper süper çok sevindim, hayırlı olsun :) ben de mezun olmaya hazırlanan bir öğrenci olarak, sosyal medyayla içiçe olmanın çok şey kazandırdığını işitir oldum son zamanlarda. çok mutlu olursun inş iş hayatında :)

ZeynepG. dedi ki...

çok sevindim senin adına :) hayırlı uğurlu olsun diyelim. :)

Blogger Bolat dedi ki...

Eğer birileri bu yazınızı okursa içini ümit kaplar, çalışma ve yazma şevki alır :)

Ayşa (Ayşe Nur) dedi ki...

İyi dilekler için çok sağolun, iyiki varsınız :)

zeys dedi ki...

cok cok sevındımmmmm :) hayırlııaııı

bu arada blogunu yenı kesfettım, takıpteyım. benımkıne de beklerım.Sevgıler...:)

http://zeysfashionroom.blogspot.com/