5 Mart 2012 Pazartesi

Reklamcılık Okumak İsteyenlere Öneriler Part 2





















Reklamcılık zengin mesleğiymiş onu daha da anladım bu sıralar. Eşin, dostun, çok iyi çevren olacak nokta. Yoksa anca talih senden yana olacak, karşına fırsat çıkacak ve onu da kaçırmayacaksın falan.

Okul bitiyor ya çevremdekilerin dilinde "ee okuldan sonra nerede çalışacaksın, ne yapacaksın?" sorusu var gündemde. İçimden "valla işte işverenler kapımda yatıp kalkıyor, benden teklifleri değerlendiriyorum" demek geçiyor ama "bakalım mezun olayım da bakıcam" demekle yetiniyorum.

Tatilde memlekete gittiğimde ise olay daha farklı bir boyut alıyor. Bu kez " ee okul bitiyor dönecek misin Bandırma'ya?" oluyor. Bandırma küçücük bir ilçe elimdeki diplomayla oralarda yapabileceğim en fazla tabelacı dükkanı açmak olur. Reklamcıyım diye kartvizit bastırıp reklamcı olduklarını savunan tabela ustalarının içinde gerçek bir reklamcılık eğitimi almış biri olarak kaynayıp giderek hayatım sürüp gider. Babamda halet-i ruhiyemi farkında ki bana "neyse iş bulamazsan burada sana dükkan açarız, basım evi tadında. Bende kasada dururum." diye eğleniyor benimle.

Kısacası güler misin, ağlar mısın hallederindeyim. Hayır Aydın Doğan'ın torunu olaydım da gram gelecek kaygısı barındırmayaydım içimde diye bende istiyorum ama memur çocuğu olarak gelmişiz dünyaya yapacak bir şey yok.

Siz siz olun üniversitede bu bölümü istiyorsanız öncelikle çevreniz varsa bu işe atılın. Vaktinde beni de biri anlayan biri kenara çekseydi bir kez daha düşünürdüm kesin. Eğer hala ısrarcıysanız, sülalenizde tanınır gazeteci, muhabir falan olsun, Haluk Mesci dayınız, Serdar Erener kuzeniniz falan olsun yani. Yoksa ne bu işin kaymağını yiyebilir ne de rahat edebilirsiniz. Egosu yüksek olan kişiler tarafından sürekli bir şeyler yaptırılmak zorunda kalmak istiyorsanız orası ayrı tabii.

Reklamcılık Okumak İsteyenlere Öneriler Part 1   


11 kişi ahkam kesmiş:

Asortik Krep dedi ki...

Bu yazının 1. bölümünü bulamadım, link verir misiniz..

Ayşa (Ayşe Nur) dedi ki...

Burdan ulaşabilirsiniz :)

http://aysa-home.blogspot.com/2011/11/reklamclk-okumak-isteyenlere-oneriler.html

Asortik Krep dedi ki...

Buldum ,teşekkürler,güzel bir yazı ve yorumlarda bir o kadar güzel :) Yorumlarda verilen link nefis ,reklamcılık okuyan oğluma gönderdim :) Kendim de linkteki yazıyı okudum ve mail grubumda linki paylaşacağım.
Son olarak eklemek isterim.Eğer reklamcılık okuyacaksanız mümkünse İstanbulda okumak, mümkünse reklamcılık ya da basın yayın okumak avantaj olacaktır.Bu sektör aynı sanat gibidir, ya okullu olup yaratıcılığınıza yaratıcılık katarsınız ya da yorumlarda örnek verilen orman fakültesi mezunu Özlem hanım gibi doğuştan yetenekli olmalısınız ki fark yaratabilesiniz.

Ayşa (Ayşe Nur) dedi ki...

Beğendiğinize sevindim. :) Umarım oğlunuz ve benim gibi bu işin eğitimini alan birçok arkadaşım aldığımız eğitimin hakkını verebilecek imkanları yakalayabiliriz. Çok başarılar ona da :)

Cihan Oğuz Demirci dedi ki...

Yahu okulu bitirmişsin, hemen işyeri açmak niye? Daha işin başındayken ordu gibi çevren olmasını istemek niye? Mumu bile ilk yaktığında önce küçük yanıyor, sonra büyüyor.

Bir başla önce, yenisin, ufaktan başla. Önce ufak ol ki adım atmasını öğrenesin, hemen koşmaya çalışma.

Çevre dediğin yavaş yavaş oluşur, müşteri ilişkileriyle oluşur. Sırf çevre kaptırmamak için artık patronlar "ben müşterilerle grafik ekibini görüştürmüyorum, konsantrasyonları bozulmasın diye" bir geyik çıkardılar haberin var mı? :)

Yavaş yavaş, adım adım. "1000 km lik yürüyüş bile ilk adımla başlar" diye bir söz var. Sakin ol, sabırlı ol, istirkaklı ol, sebat et. Bol keseden sallamıyorum, meslektaşız. 12 yıldır da öğrendiğim tek şey sebat etmek oldu. Daha yeni yeni kendi yerimi kurmayı düşünmeye başladım üstelik :)

İyi bir meslek, korkma. Korkarsan daha çok üstüne gelir herşey. Devam et, yardımcı olabileceğim birşey olursa seve seve yardım ederim:)

Ayşa (Ayşe Nur) dedi ki...

Yok okulum bitmedi henüz. Kendi iş yerimi açmak değildi zaten kastettiğim, tanıdık edinmenin iş bulmakta gereklilik haline gelmesiydi. Tamam aklıma bir şeyler takılırsa sizden yardım isterim. Sağolun şimdiden :)

Adsız dedi ki...

Bence gayet başarılı bir bloggersın az buçuk sektöre girmişsin burdan bi şekilde sesini doğan grubuna iletebilirsin neden olmasın:)
http://stylish-who.tumblr.com/

Humberto Dib dedi ki...

Great work.
Cheers from Argentina!
HD

Unknown dedi ki...

Ahh böyle olan bir çok bölüm var. sana tavsiyem şirketlerin pazarlama bölümlerine bir göz atman bazılarında yeteneğini geliştirebilir ve bir çok insanla tanışabilirsin. pr şirketlerine ve reklam ajanslarına da bakabilirsin tabii. ama yine de Doğan olsaydı soyadın daha kolay olurdu herşey:)
Ama blogger olman büyük avantaj gerçekten de iyi değerlendirebilirsin:)

Adsız dedi ki...

Bu yuzdendir ki reklamcilik egitimi veren kurslar acildi. Millet cevre edinip, is bulsun diye :)

Adsız dedi ki...

Nedir abi bu umutsuz genclik :)