16 Nisan 2013 Salı

Yüksek Yüksek Topuklar


Bu sefer anlatıp çıkacağım mevzu okuduğum kitapla alakalı. Sadece okumak demeyeyim, resmen azar azar sindirdim kitabı. Kitabın adına gelirsek 'Yüksek Topuklar', Murathan Mungan'dan. Genelde birçok kitabı okumadan ya da filmi izlemeden kitabın veya filmin isminden kafamda bir senaryo oluştururum. Ve o senaryo hiç bir zaman umduğum gibi çıkmaz. Aşırı klişeler dışında daha filmin başından sonunu pek kestiremeyenlerdenim.

Bu kitapta da öyle oldu. Yazar erkek, ismi de kadına dair bir obje olan topuklu ayakkabı ve onun topuğu olunca, kesin ideolojik bir kitap bu dedim. Ataerkil toplumda kadın ve cinsel ayrımcılık, topuklu ayakkabıyla oluşturulan fetişizm, topuklular üzerindeki metropol kadınları, çalışma hayatında kadın falan filan. Meğer işin aslı çok farklıymış. Nermin adında 40 yaşın üzerinde bir bekar kadının hayatı konu alınıyor kitapta. Konular öyle anlatılmış ki bir erkeğin kaleminden bu kadar kadınca çıkması hayli ilginç. Bir erkeğin kadının özel günlerinden tutun, kadın hemcinsleri arasında yaşadığı duygusal gerilimleri bu kadar kadınca yansıtabilmesi beni hayrete düşürdü. Annelik, bekarlık, aşk, ihanet, iş hayatında yaşanan durumlar... Hepsi kadına dair ve tek bir kalemden çıkma. Birçok kişi karaktere Bridget Jones yakıştırmalarında bulunsa da konuca daha dobra ve çok daha samimi. Öyle ki kitabı okurken yer yer ağlamaklı, yer yer mutlu oldum. Kitap içine beni çoktan almıştı.

İşin diğer bir ilginç yanı böyle dişi bir kitabı erkek arkadaşımın tavsiyesiyle almam. Ki normalde okuduğumuz kitapların tarzları da pek uymaz.

Özetle hala okumayan varsa muhakkak okumalı bu kitabı, hemcinsini /  karşı cinsini tekrardan keşfetmek için iyi bir fırsat.




5 kişi ahkam kesmiş:

Unknown dedi ki...

O kadar uzun süre oldu ki okuyalı.Bence de güzel bir romandı şu an çok az şey hatırlasam da.

elo!!.. dedi ki...

ben çok severim murathan mungan'ı. eşcinsel olmasının etkisi var mıdır bilmem ama kadınları anlatışı beni de her zaman çok etkilemiştir...

yüksek topukları henüz okumadım ama bundan sonraki ilk murathan mungan kitabı tercihim o olucak...

bir de ben en çok "kadından kentler"i sevmiştim...

Ayşa (Ayşe Nur) dedi ki...

elo!!.. Eşcinsel olduğunu bilmiyordum. "Kadından Kentler"i ben de inceleyeceğim. :)

Müjde dedi ki...

guzel bir kitap tavsiyesi..
bloglovin'den takibe alindiniz! sosyal medyaya ki ciddiyetiniz dolasiyla oralarda da gorusmek uzere!
http://underthestarsandsun.blogspot.com/

Pazar Sevisgeni dedi ki...

Bir arkadaşım deli gibi okuyordu bu kitabı, tabii hatunlara hitap ettiği için hatunlar okuyor.

blogunu yeni keşfettim, takibimdesin. Bana da beklerim;
http://sevisgencil.blogspot.com