7 Kasım 2010 Pazar

Bir Film, Bir Roman

Dün kızlarla beraber "Sex and the city 2" filmini izledik hep beraber. İlk filmi beni çok etkilemese de ikinci filmin Arabistan da çekilen sahneleri benim açımdan oldukça farklı ve dikkat çekiciydi. Bir yandan Amerikalı kadınların rahat yaşam tarzı, diğer yanda Arap ülkelerindeki kesin kurallar, muhafazakarlık ve kültür farklılıkları esprili bir dille ele alınmış. Filmi izleyen bilirler, filmde Sarah Jessica Parker'a bile kara çarşaf giydirmeyi başarmışlar. Ayrıca Amerikalılar gözünde İslamiyette oldukça iyi yansıtılmış filmde. Bir iki dokundurma cümlenin dışında Arap kültürüne gayet saygılı yaklaşılmış. Film asla kendi dinleri dışında olan bir başka dini ve kültürü aşağılama gibi bir anlayışı içermiyor ayrıca Arap kültürüne ve mimari yapısına da duyulan hayranlıksa cabası. Sırf bu nedenlerden dolayı izlenmesi gereken filmler arasında belirtilebilir "Sex and the city 2".


Ayrıca bugün bitirdiğim Ahmet Ümit'in, İstanbul Hatırası romanı da okunabilecek kitap arasında tavsiye edebilirim. Polisiye roman olan kitapta, İstanbul ve tarihi hakkındaki bilgiler polisiye akışının içinde eritilerek sizlere veriliyor. Bu aralar güzel bir film ya da sürükleyici bir roman okumak isteyenlere bu iki alternatif benden tavsiye.



5 kişi ahkam kesmiş:

French Oje dedi ki...

benim filmim benim kitabım! ikisinin de altına imzamı atarım!
mucuk!

sophie'nin dünyası dedi ki...

ben de ahmet ümit'in bab-ı esrarını okuyorum, günümüz yazarları içinde okunabilir biri gibi geldi bana...
sex and the city yi ise hiç izlemedim, ne dizisini, ne filmlerini :)

Ayşa (Ayşe Nur) dedi ki...

French Oje, bilmez miyim canım ya filmi izlerken aklıma geldin zaten =))

sophie'nin dünyası, hmm bab-ı esrarın konusu nasıl, tavsiye edersen zevkle alır,okurum. =) "sex in the city"nin dizisini bende izlemedim ama "sex in the city" film serisini tavsiye ederim. Oyuncuların üzerlerindeki kıyafetleri oturup seyretmek bile filmi izlemek için geçerli bir bahane olabilir.

sophie'nin dünyası dedi ki...

mevlaan ve şems-i tebriz'in hikayesini anlatıyor canım, başka yazarların da işlediği bir olay ama ahmet ümit daha gizemli bir hikaye yaratmış, okunabilir.

Profösör dedi ki...

Tavsiyelerinize uyacağız.. Teşekkürler..