26 Eylül 2009 Cumartesi

Vaktinde Çok Kafa Yordum Ben Buna

90'lı yıllarda yani atarilerin bizim için en büyük devrim anlamına geldiği zamanlar bir oyun vardı. Silahlı falan aynı resimdeki gibi. Kuş vuruyordun silahla. Kuşlar baya baya da düşüyordu, vurunca. 


Geçen babamla muhabbeti açıldı. Önce eski büyük kasetli, joyistikli atarilere daha sonrada ondan bir nebze daha da gelişmiş atarilere ve onun yanında verilen bu silahlardan konuştuk. Epey bir fikir yürüttük ama zamana göre çokta teknolojik olmayan bu silahın sırrını çözemedik ve bir türlüde anlam veremedik. Sırrını bilen paylaşsın lütfen! 


* karikatür mustafa-tr adlı arkadaşın blogundan alıntıdır.


13 kişi ahkam kesmiş:

Scissorhands dedi ki...

ya bu ay, ya da geçen ayın level dergisinde nostalji bölümünde açıklanıyo o teknoloji harikasının mantığı. Ve inanılmaz tırt bi prensiple çalışıyo :D Araştırın, hayal kırıklığına uğrayın!

Elizaphelia© dedi ki...

Nasıl bi hırsla oynardım ya, eey gidi:) evet bi araştırmak lazım, merak ettim =)) ördekleri bir bir vuruyoduk, vuramayınca köpekler çıkıp kıs kıs gülüolardı bize:D
öperim,

-N-

Ayşa (Ayşe Nur) dedi ki...

acilen geçen ayın level dergisi aranmaktadır, sırf işin sırrını öğrenmek için :))

ezgi dedi ki...

o köpeklere ne sinir olurdum ya:)ama mario'nun üstüne oyun tanımam ben ateride sabahları sırf onu oynamak için erkenden kalkardım hep şimdi bi ateri verseler al mario oyna deseler yine oynarım:))

Unknown dedi ki...

Öncelikle benim blog'umun adını verdiğin için teşekkür ederim ama ben de başka bir yerden aldığım için aslında gerek yoktu, sağol.

Yorumları da okudum biri açıklamıştır belki diye ama yokmuş, ben de kendim araştırdım. Teknik terimlerle anlatmayacağım :) Çünkü ben de tam anlamadım ama silahın ucunda renk algılayıcı fotosel varmış ve televizyon ekranındaki ördeğin rengine göre ayarlanmış. Yani siz tabancayı ördeğe tutup tetiğe bastığınızda tabanca doğru rengi yani ördeğin rengini görüyorsa kuş ölüyor :) Denemek lazım acaba ördeğin renginde bir nesneye de tutunca vurmuş gibi algılayacak mı?

Ayşa (Ayşe Nur) dedi ki...

en iyisi evinde hala atari barındıran varsa hemen denesin, sonucu bize bildirsin :))

Scissorhands dedi ki...

Yannış araştırmışsın =) ördeğin rengiyle alakalı bir mevzu değil aslen ^^

ama hala söylemem xD

FFatiHH dedi ki...

ben bu soruya cevap ararken başka şeyler kafama takıldı...

kafamdaki sorular yetmiyomuş gibi başkalarını da ekledin hee :)

Diş macununun renkleri birbirine neden karışmıyo... hıııı...

FFatiHH dedi ki...

ördeğin rengi ile alakalı değil evet..ördek ne renk olursa olsun farketmez..tabancanın tetiğine bastığınız anda..vurmanız gereken ördeğin üstü beyaz oluyo ve ışık yayıyo...tabancanın üzerinde de ışık algılayan " fotosel dediğinmiz" bir zımbırtı var..mercek gibi bişey işte..tetiğe bastığımız anda vurmamız gereken öredege dogru tutmuşsak tabancanın ucunu , fotoselli mekanizma ördeğin yaydığı ışığı algılıyo ve atari yi uyarıyo..ördek vurulmuş oluyo.. yani ördeğin rengiyle alakası yok..

Unknown dedi ki...

Peki sorarım size televizyonun ekranının diğer hiçbir tarafı ışık yaymıyor mu, ya da tabancayı lambaya da tutsanız olur mu? Ki ışık her yerde. Farklı olan o ördeğin yaydığı ışık. Yani o ördeğin yaydığı ışığın rengi yani frekansı.

Ayşa (Ayşe Nur) dedi ki...

fatih sn hiç şimdi o diş macununu olaya hiç karıştırma :)) ortalık ztn yeteri kadar karıştı :)

FFatiHH dedi ki...

Peekii tamam ben o diş macununu hiç karıştırmıyorumm...diş macunun renklerinin neden birbirine karışmadığını sormuyorum ben... :)))

İKİ DELİ KADIN dedi ki...

Çok net hatırlıyorum bu oyunu :)
Şimdi teknoloji ile karşılaştırırsak inanılmaz ilerlemiş durumdayız :)